.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توقف ساخت‌وساز در شهرهای شمالی؟

رییس اتحادیه مشاوران املاک چالوس گفت: در حال حاضر ویلاسازی و همین‌طور آپارتمان‌سازی در اکثر شهرهای شمالی مسکوت باقی مانده و به نوعی ساخت‌وساز متوقف شده است.

علیرضا شعبان‌پور در گفت‌وگوبا دنياي اقتصاد افزود: اکنون تعداد معاملات خرید و فروش آپارتمان نسبت به یکسال گذشته به میزان 5 تا 10 درصد افزایش و از طرف دیگر تعداد معاملات خرید و فروش زمین به میزان 15 تا 20 درصد در مقایسه با سال قبل رشد داشته، اما تعداد معاملات مربوط به ویلا در 2 سال اخیر یک روند ثابت بدون کاهش یا افزایش را پیموده است.
از سوی دیگر نرخ آپارتمان نسبت به سال 86 با 50 درصد و همچنین نرخ زمین طی همین مدت با 40 درصد کاهش قیمت مواجه بوده است و همین مساله باعث شده تا همچنان متقاضیان در بازار مسکن در انتظار افت دوباره قیمت‌ها باشند. از سوی دیگر با وجود چنین شرایطی روزبه‌روز از تعداد و همچنین نرخ معاملات در حال کاسته شدن است و همین‌طور یکی از دلایلی که موجب رکود خرید و فروش ملک شده، عدم همخوانی میزان عرضه و تقاضا است زیرا عرضه بیش از حد واحدهای مسکونی، باعث شده تا بازار مسکن از واحدهای خالی اشباع شود.
دبیر اتحادیه کشوری مشاوران املاک در رابطه با میزان معاملات ملکی و وضعیت خرید و فروش زمین تاکید کرد: این روزها به علت اینکه متقاضیان از بازار خرید آپارتمان یا ویلا استقبالی از خود نشان نمی‌دهند، بازار خرید و فروش زمین از رونق بهتری نسبت به معاملات ملکی برخوردار شده است زیرا مشاوران املاک از این طریق مي‌توانند مانور بیشتری در بازار بدهند.
رییس اتحادیه مشاوران املاک چالوس اظهار کرد: مدتی است که اغلب ساکنان شهرهای شمالی اجاره‌نشینی را به صاحبخانه شدن ترجیح مي‌دهند؛ چراکه آنها عقیده دارند با شرایطی که بازار مسکن این روزها به آن دچار شده اگر مبلغ سنگینی را جهت خریداری ملکی پرداخت کنند تا به گونه‌ای در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنند، به سود قابل قبول و موردنظر خود دست نخواهند یافت به همین خاطر این دسته از متقاضیان اجاره نشینی را برمی‌گزینند تا سرمایه خود را در بنگاه اقتصادی دیگری وارد کنند تا سوددهی کافی و با ارزش را داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.612 seconds.